Thursday, March 31, 2011

semakin.

*Salam... kpd semua yg bgelar MUSLIM, hari ini pakar meteorologi bhagian bunyi dri Rusia mndapati sesuatu bnyi ganjil sperti ngauman raksasa dri bwah mantel bumi,,. mnurut para ulama,,kmungkinan bsar, itu suara DAJJAL yg sdang brusaha utk naik ke mukabumi,,.. 0leh itu.,, kita dsuruh sntiase tdak brhenti azan dan solat........ssiape yg...... trbace atau mmbace ini tlg sebar kan kpade 10 umat islam...ini AMANAH! -petikan status dari seorang frenlist fesbuk (,")


Petikan status di atas membuatkan aku mahu menaip apa yg sedang ditaip ini.semakin hari semakin banyak issue mengenai dajjal dan videovideo akhir zaman di youtube.sangat seriau apabila difikirkan.tidak mungkin aku seorang sahaja yg seriau:( mengapakah aku perlu seriau memikirkan keadaan ini? ini kerana masih banyak liabiliti yang tidak tertunai lagi.liabiliti terhadap ibu bapa,adikadik dan paling utama Allah SWT.aku merasakan yang amalan amalan aku masih belum cukup untuk menempuh saatsaat itu.kerana sememangnya aku bukannya sebaik malaikat.dan tidak terlepas dari melakukan dosadosa.sekurangkurangnya aku mahu sempat membalas jasa ibu bapa dan adikadik terlebih dahulu.serta menikmati kebahagiaan hidup setelah berkeluarga dan mempunyai zuriat sendiri jika diizinkan Allah.Secara rambangnya,majoriti manusia termasuk aku mungkin hanya mampu tersedar sekejap sahaja dari lamunan,kemudian akan membuatnya tanpa memikirkan ape yg telah disedari sebelumnya.Namun begitu,sekurangkurangnya kesedaran itu masih tetap ada.Urusan pahala dan dosa bukan urusan sesama manusia.Allah yang layak menghukum manusia dan bukan hambanya seperti kita.Akhir katakata,Sesungguhnya yg buruk dtg drpd aku,yg baik dtg drpd Allah SWT (,")